! Huomio !

Entisen blogini löydät täältä.

keskiviikkona, elokuuta 12, 2009

Osa 110.


Silmäni painuvat kiinni. Mielessäni käy toivomus, että ne sulkeutuisivat viimeisen kerran ja pysyisivät kiinni. Maaimani näyttää paremmalta silmät suljettuina kuin niin, että näkisin eteenpäin.

Rikki, hajalla ja väsynyt. Edelliset kolme sanaa kuvaavat oloani viimeisen muutaman viikon ajalta edes jotenkin. Aivan kuin seisoisin aukiolla jossa ei ole kuin yksi puuntaimi ja minä. Tuo puuntaimi kasvaa kasvamistaan ja näkee koko ajan enemmän elämää, mutta minä pysyn siinä samalla tasolla näkemättä uutta, ja lopulta suljen silmäni, koska en jaksa enään katsoa samaa arkea päivästä toiseen. Toivoisin niin, että saisin jotain sitä iloa takaisi mitä tunsin vielä jonkin aikaa sitten. Luulen kuitenkin, että tuo toiveeni ei tule toteutumaan, koska en vaan saa sitä hymyä sisältäni ulos. En halua aloittaa kaikkea sitä läpikäymistä itseni kanssa uudestaan. Minusta ei vaan nyt ole siihen, että kävisin aukomaan umpisolmuja sisältäni auki. En edes pystyisi siihen nyt.

Kuinka monesti minulle onkaan sanottu, että näytän väsyneeltä. Huomaan hetken mietittyäni tuota asiaa, että sormeni eivät riitä laskemaan noita kertoja. En tiennyt, että minusta huomaa kuinka väsynyt olen. En ole fyysisesti väsynyt, vaan enemmänkin henkisesti täysin poikki. Kauan luulin, että olen onnistunut pitämään kaiken sisälläni, mutta kuitenkin se on joillekin ihmisille paistanut läpi enemmän kuin selvästi. Mutt noh, en jaksa välittää enään siitä, että joku huomaa kuinka väsynyt ja loppu olen itseni kanssa. En vain jaksa.

Viimeyönä olin taas itseni kanssa enemmän kuin väsynyt. Kerrankin kuin olisin voinut puhua jollekin kaiken sisältäni pois, niin en keksinyt ketään kelle olisin voinut soittaa. Mielessäni kävi muutama ihminen, mutta puhelinta katsoessani peruin kaiken, koska en halunnut huolestuttaa ketään asioillani. Katsoin kelloa monesti ja aika vain kului. Istuin ulkona luultavasti noi kaksi tuntia ja olin vaan tietämätön kaikesta. Kyyneleet virtasivat poskellani ja halusin vaan taas hetkeksi unohtua maailmalta.

6 kommenttia:

  1. /: voi,jospas vaan voisin auttaa sua jotenkin... koita jaksaaa :/ <3

    VastaaPoista
  2. Puhu jollekin, älä ajattele, että huolestutat. Pidä nyt ittes tärkeimpänä ja hoida ittes kuntoon. Jos väsymys paistaa läpi, ihmiset ehkä haluaa tietää mikä sulle sitten on. Voimia niin hirveesti, anteeksi hiljaiselo nyt tosi pitkän aikaa. Haluisin auttaa sua ihan kamalasti.

    VastaaPoista
  3. En oo kommentoinut vaikka käynyt lukemassa kuulumisiasi. TUntuu niin usein ettei ole sanoja kun ne sanat kuitenkin on aina lopulta ne jotka on helpoin rikkoa ja pettää.

    Voimia ja muista että täällä Oulun suunnalla on yksi tyttö joka lupaa pysyä elossa ja olla pahasti satuttamatta itseään, ja toivoo että tekisti saman <3 Halauksia

    VastaaPoista
  4. Hrr *vilunvärsityksiä tuttuudentunteesta*. Puhuminen auttaa, ihmisiä _pitää_ huolestuttaa aina välillä, sen olen viimeisinä kuukausina oppinut. Ei se helppoa ole.

    Jakselethan!

    VastaaPoista
  5. Kyllä ppipi siun ois hyvä tuosta tilanteestas sanoa jollekkin luotettavalle ystilles/kaverilles,koska eihä kukaa jaksa loputtomiin teeskennellä ilosta:/ Ja hyvä se on muutenki,että ees joku tietäs tilanteestas,niei ois nii raskasta sitte olla niitten seurassa.Ja sitä vartenhan ystit ja kaverit on,jotta ne on tukemassa myös sillon,ku on raskasta:)

    Mut jos tuntuu suurelta mahdottomuudelta,ettet pysty kenellekkään sanomaan,ni muista että sie voit Jumalalta pyytää apua,ratkasua ja johdatusta tuohon ongelmaan:) Mut ei siun kannata kumminkaa stressata ton asian suhteen,vaan anna Jumalan käsiin toi,ni kyl ne sitte hoituu!:) Omastaki kokemuksesta ihmissuhteitten kohalla ni parhaiten on aina käyny,ku oon Jumalalle antanu ongelmani ja ne on sit aina hoitunu tavalla tai toisella:)(vaik ainaha ei oo helppoo)

    Tuosta puuntaimesta tuli mieleen hyvä raamatunpaikka vertaus viinipuusta: Joh.15:4,11

    "Pysykää minussa,niin minä pysyn teissä.
    Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään,ellei se pysy viinipuussa,niin ette tekään,ellette pysy minussa.

    Tämän minä olen teille puhunut,että minun iloni olisi teissä ja teidän ilonne tulisi täydelliseksi"

    Ja tuohon liittyen vielä Joh.14:27

    "Rauhan minä jätän teille: minun rauhani- sen minä annan teille. En minä anna teille,niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämmenne olko murheellinen älköönkä peljätkö"

    Jeijj!:) paljon siunausta siulle tyttöpieni!

    VastaaPoista

Kiitos kun jätät itsestäsi jäljen sivulleni!