! Huomio !

Entisen blogini löydät täältä.

keskiviikkona, huhtikuuta 29, 2009

Osa 79.


Aikaa taas vierähtänyt, kaikkea tapahtunut, mutta mulla pyörii vaan yksi kysymys päässäni; kuuleeko kukaan minua? Kuinka monesti olen sanonut, että mulla on paha olla? Kuinka monesti olen sanonut, että en jaksa? Kuinka monesti olen pyytänyt tukea muilta? Kuinka monesti olen sanonut, että en pärjään yksin? Kysymyksiä riittäisi vaikka kuinka, mutta jokaiseen on kuitenkin vastaus; monesti. Tuntuu turhalta sanoa asiat moneen kertaan, koska kuitenkin sekin on loppujenlopuksi turhaa. Ei, en halua sääliä. Haluaisin vain tulla kuulluksi. Haluaisin että merkitsisin jollekin jotain, ja että asiani eivät olisi vain hiljaisia sanoja muiden korvissa. Mä haluan vain että mua uskotaan. Haluan että mua kuunnellaan. En enään halua olla se tyttö, joka on muille kuin haamu, jonka läpi voi kävellä huomaamatta, ja joka vain on.

Miksi ihmiset ovat niin itsekeskeisiä? Mulla on ollut, ja on edelleen kavereita joill
a menee melkeimpä aina hyvin. Tietenkin heilläkin on pieniä vastoinkäymisiä, mutta suhteessa vaikka minuun, niin heillä menee loistavasti. Heidän kanssaan on turha yrittää puhua mistään, koska kuitenkin keskustelu kääntyisi heidän napaansa, heidän elämäänsä, ja siihen kuinka vitun hyvin heillä menee. Miksi näin? Onko ihmisten tosiaan niin vaikea katsoa omaa napaansa pidemmälle, jos heillä itsellään menee juuri silloin loistavasti? Eivätkö tuollaist ihmiset tosiaan osaa miettiä muita, vai eivätkö vain jaksa kuunnella muiden huolia, ja käydä vaivaamaan niillä päätänsä, koska heillä menee hyvin. Kysymyksiä olisi niin paljon, mutta kuitenkaan en saa yhtään vastausta mieleeni. En vain ymmärrä, ja siksi kysynkin miksi näin?

Ihmiset eivät ole täydellisiä. Joskus ajattelin (joskus vieläkin) että kun saan laihdutettua x kg, niin kelpaan itselleni, ja että silloin kaikki on paremmin. Kuitenkaan mä en koskaan tule olemaan se täydellisen laiha tyttö, jolla kaikki on hyvin. Musta tuntuu, että mä en kuitenkaan koskaan tule kelpaamaan itselleni. Aina tulee jotain mitä voisin parantaa. Mä en tule koskaan olemaan täydellinen, en ikinä. Tuntuu niin turhauttavalta yrittää päästää johonkin pisteeseen, kun kuitenkin tietää, että se ei tule kelpaamaan minulle kuin hetkeksi. Kuitenkin yritän. Yritän koko ajan tavoitella sitä mun täydellistä kuvaa itsestäni. Yritän olla kuin se laiha tyttö siitä ja siitä lehdestä. Yritän, mutta lopputulos on kuitenkin aina väärä -mikään ei kelpaa.

Miksi minun on niin vaikea vaan olla tavoittelematta sitä omaa näkemystäni "täydellisestä" kropasta? Miksi mä haluan olla juuri sen kokoinen, juuri sen painoinen, ja juuri sen näköinen? Miksi en kelpaa itselleni koskaan tälläisenä? Kysymykset vievät taas ajatukseni mukanaan. Vastaukset jäävät tämänkin kerran saamatta.

' Holding onto things that vanished
Into the air
Left me in pieces
But now I'm rising from the ashes
Finding my wings
And all that I needed was there all along
Within my reach
As close as the beat of my heart '
~ David Cook - Time of my life
~

9 kommenttia:

  1. MOI!!Kiva saaha siulta uutta tekstiä taas:)

    "Tuntuu niin turhauttavalta yrittää päästää johonkin pisteeseen, kun kuitenkin tietää, että se ei tule kelpaamaan minulle kuin hetkeksi." TOI OLI NIIN HYVIN SANOTTU!!Asiaa!!Nimittäin tuossa tulikin juuri pointti selvästi esille>> ongelma ei olekkaan siinä minkä verran pitää painaa,vaan ne ongelmat yleensä löytyy ihmisen sisältä. Siellä on rikki menneitä asioita ja tunteita,jos ne ei korjaudu,ei voi ymmärtää asioita eikä myöskään voi katsoa itseään positiivisemmin.

    Ja se on totta,me ihmiset ei osata olla täydellisiä,toki mittatikku kannattaa olla ja siihen katsoa (toki riippuu mikä mittatikku kyseessä),muutenhan ei voisi pyrkiäkään parempaan. Mie oon ruvennu sisäistämään asioita vasta sitten,ku oon huomannu muiden ja omat ongelmani laajemmin.

    Niin se on harmillinen asia kun kukaan ei tunnu kuuntelevan,mut myö ihmiset ei pystytä näkemään siun sisälle tarkkaan mitä siel on,mitä tarkalleen ottaen pitäis tehä nyt ja nyt että saatais asioita kuntoon. Oot kertonu hyvin niistä tunteista mitä siulla on ja niistä ajatuksistasi ja nytkin hyvin totesit että ihmiset ovat itsekeskeisiä: sehän on harmillisen totta:/ Mutta älä laitakkaan elämääsi ja ongelmiasi ihmisten varaan,muuten käy juuri noin jotta tulee kasa pettymyksiä. Tiedän sen omastakin kokemuksestani. Ilman Jumalaa en näkisi asioita näin laajasti(laajemmin) kuin ennen,vain Hän on saanut miut näkemään asioita,mitä en osannut nähdä terapiassa enkä masennuslääkkeitten avulla ENKÄ kavereitteni avulla,jotka on osannu tukena ollakkin. Myö ihmiset voijjaan olla tälläsia apuvälineitä vaan.

    Mutta älä kumminkaan katkeroidu ihmisiin,anna niille anteeks ja välitä heistä,vaikket niiltä saa mitä kaipaat. Sillä monetkaan eivät voi ymmärtää toista,kellä ei oo samallaista kokemusta kuin sinulla,se on harmillista mutta totta. Sille ei voi mitään,kaikilla kun on oma tiensä,kaiki ei oo kulkenu samaa polkua kuin sinä tai minä. Toki joitain ihmisiä on jotka ovat käyneet (osittain) saman polun ja se tietenkin on plussa avunsaajaa kohden. Mutta ne ketkä eivät oo käyneet,eivät voi ymmärtää. Ja osa ketkä ovatkin käyneet,ovat väsyneet.Surullista,mutta totta.

    siunausta ja voimia sinulle!:)

    -a

    VastaaPoista
  2. Kiitos a kun jaksoit taas lukea tekstini ja sanoa mielipiteesi ja muistaa. Totta, ei kannata laittaa elämäänsä ihmisten varaan, en niin teekkään. Mua niin vain turhautti tuo asia kaiken hyvän lisäksi, niin oli pakko kirjoittaa.
    Siunausta sinnekin päin!

    VastaaPoista
  3. Olen niin usein miettinyt tuota. NIIN usein. Vastaukset jää saamatta ja uskon ettei me koskaan saada niitä.

    jos saat pienenkin vinkin, let me know.

    VastaaPoista
  4. Edellä jo todettiinkin, ettei se ulkonäkö ja koko ole itseasiassa ongelma, vaan se, että ihminen on epätäydellinen ja rikkinäinen. Jokainen on omalla tavallaan keskeneräinen. On vaikeaa oppia hyväksymään oma keskeneräisyytensä ja epätäydellisyytensä. Mutta se on mahdollista! tsemppiä sinulle ja HAUSKAA VAPPUA !

    VastaaPoista
  5. Hei!
    Sinulla on todella kauniita valokuvia blogissasi. Valokuvaatko itse?
    Jaksamista sinulle, kesä on tulossa ja toivottavasti aurinko.
    Susanna

    VastaaPoista
  6. Miten musta tuntuukin, että mä oon just sellanen itsekeskeinen ihminen josta kirjotat. Mä vaan tykkään puhua itsestäni, ja haluun antaa muille sellasen kuvan, että mulla menee tosi hyvin vaikka mulla olis ihan hirvee olo.

    Voihan olla, että niillä sun kavereilla menee oikeesti huonosti ja ne esittää, että niillä on kaikki kunnossa. Jotkut ihmiset vaan tekee niin. Tai sitten ne vaan on tosi ilosia. Enhän mä sitä voi tietää :D

    VastaaPoista
  7. Heippa susanna.
    En ole näitä kuvia kuvannut itse mitä täältä löytyy, mutta kun nyt kysyit, niin kyllähän mä valokuvaan itsekin päivittäin kaikkea mitä eteentulee ja mikä on mielenkiintoista.
    Keväisiä ja aurinkoisia päiviä sinulle,kiitos kun muistit minua!

    VastaaPoista
  8. Kiitos kun ilmoittauduit lukijakseni! Kiitos paljon. Minä ilmoittaudun myös sinun lukijaksesi.
    Tiedätkö, samat kysymykset vaivaavat minuakin.

    VastaaPoista
  9. kiva saada uusia lukijoita. :)<3

    VastaaPoista

Kiitos kun jätät itsestäsi jäljen sivulleni!