! Huomio !

Entisen blogini löydät täältä.

sunnuntaina, maaliskuuta 29, 2009

Osa 70.

Taas on aikaa kun viimeeksi olen kirjoittanut. Kaikkea on tapahtunut, ja mun fiilikset muuttunut tiuhaa tahtia päivittäin. Mä en tullut kirjoittamaan tälläkertaan mun olosta tai elämästäni yleensäkään mitään, vaan haluan sanoa muutaman sanan luottamuksesta, joka on mulle erittäin tärkeää ihmissuhteissa ja muutenkin.

Luulempa että kaikille luottamus merkitsee eri asiaa. Jotkut sallivat pienet valkoiset valheet, jotkut taas eivät. Jotkut hyväksyvät luottamuksen pettämisen, ja jotkut taas eivät siedä sitä. Joidenkin luottamus syntyy helposti, joidenkin taas hyvin vaikeasti. Jotkut antavat luottamuksen pettämisen helposti anteeksi, ja jotkut eivät pysty enään luottamaan sen jälkeen, kun on kerran luottamuksen pettänyt.

Mulle luottamus on tärkein asia ihmissuhteissa. Mun luottamuksen saaminen on pitkä prosessi. Mä en luota ihmisiin helposti, koska niin monesti luottamus mua kohtaan on petetty. Kun saa mun luottamuksen, niin siitä on pidettävä kiinni kaksinkäsin, koska jos mun luottamus ihmiseen menee, niin sitä ei saa takaisin, ja jos saa niin hyvin vaikeasti.

Luottamus mulle merkitsee muummuassa :
  • sitä, että mulle ei valehdella.
  • Sitä, että pystyn kertomaan ihmiselle mitä vain tietäen, että hän ei puhu niistä eteenpäin, vaan pitää kaiken omana tietonaan.
  • Sitä, että mä kelpaan tälläisenä kun olen, eikä mun tarvitse muuttua kenenkään takia erilaiseksi, tai että mua arvostellaan koko ajan.
Mä voisin jatkaa tuota listaa vaikka kuinka pitkälle, mutta tuossa nyt muutamia asioita mitä luottamus mulle merkitsee.

Mun mielestä ystävyyssuhdetta ei voi edes rakentaa, ellei luottamusta ole yhtään. Ilman luottamusta ystävyys olisi vain pinnallista, oikeastaan mulle se on melkein sama asia kuin puhuisi seinälle, ja kutsuisi sitä ystäväkseen. Sama on myös parisuhteessa. Ei toista voi rakastaa aidosti, jos ei ole luottamusta. Luottamus on melkein siellä korkeimmalla tasolla missä suhteessa tahansa mitä tarvitaan alusta saakka eniten.

Luottamus on tärkein asia minulle, älä siis riko minun luottamustani sinuun.

' Time and again
She repeats let's be friends
I smile and say yes
Another truth bends,
I must confess

I try to let go, but I know
We'll never end 'til we're dust
We lied to each other again
But I wish I could trust '

~ Megadeth - Trust ~

1 kommentti:

  1. Luottamus on tärkeätä. Mielestäni se on ystävyyden peruspilari.

    Voimia. :)

    VastaaPoista

Kiitos kun jätät itsestäsi jäljen sivulleni!